«Відчиняй! Ти - вдома» - таку назву отримав кіровоградський варіант всеукраїнської акції «Бізнес зустрічає українською». Близько трьох годин волонтерської роботи – і на дверях кількох десятків кіровоградських крамниць засяяли новенькі таблички з написами «Зачинено/Відчинено». Повісити їх на двері продавцям і адміністраторам пропонувалося в обмін на російськомовні аналоги, в чому, власне, і полягала суть акції.
Більшість відвіданих нами закладів відгукнулися на нашу пропозицію обміну без всяких зауважень. Деякі не вірили, що таблички пропонуються абсолютно безкоштовно. В одній крамниці нас зустріли мало не як рятівників: адміністратор магазину сантехніки сказав, що вже пару роківтішив себе надією завести в себе в закладі пристойну табличку. В деяких крамницях (таких було небагато) міняти таблички відмовились навідріз. Найчастіше говорили, що їхні власні таблички всіх влаштовують або пояснювали свою відмову нібито фірмовими табличками. Іноді директори закладів не спромоглися пояснити, чому їм так не хочеться мати україномовну табличку. Проте тих, хто радів нашим табличкам було більшість, і це тішить. Продавщиця одного продуктового магазину запросила нас приходити щоразу, коли будем роздавати ще щось безкоштовне. В одній дуже модній кав'ярні нашу табличку повісити відмовились, проте попросили її лишити, щоб порадитись про її долю з власником закладу. Коли ми вертались після проведення акції через кілька годин тією ж вулицею, на дверях кав'ярні вже красувалась наша табличка «Відчинено». Кіровоградські журналісти відгукнулися на запрошення взяти участь у заході дуже активно. Пройшовши з нами по кількох крамницях, журналісти не тільки самостійно пропонували обмінятися табличками, але й підказували нові крамниці, куди можна завітати.
Три десятки кіровоградських крамниць відтепер зустрічатимуть своїх клієнтів українською. Власне, так і має бути в місті, де українська мова – у себе вдома.
Маргарита Димитрова
|